CLICK ME

Pages

My Slide Show

Saturday 26 March 2011

Hikayat Merong Mahawangsa





Aku baru habis menonton movie "Hikayat Merong Mahawangsa" bersama sayangku. One thing I can say is, WOW!! This is the best Malay movie I have ever seen. Great effects, great acting by the actors especially Stephen Rahman, Khir Rahman, Nell Ng, Dato' Rahim Razali and others that I don't remember....I am so glad I went to watch the movie. Memang tak sia-sia. Kalau kawan-kawan nak tau, pada akhir sekali waktu Merong kena bunuh tu aku menangis....betul-betul touching dan tersentuh hatiku. Dahlah dia tu macam heroku sepanjang movie ni. Tak kelip mata aku tengok Merong..... Hehehe....Jalan cerita movie ni pulak tak berapa best tapi yang buat bestnyer adalah effect dia, pastu dalam cerita nie banyak lawan-lawan. From the rating of 1 - 10 I think I will give this movie a 7/10. You guys that have not seen the movie, please go and watch it. As for me, maybe I might want to watch it again and later get a DVD copy and keep it for later if I want watch it again. 


Trailer "Hikayat Merong Mahawangsa"



Original Soundtrack "Sedetik Lebih" - Anuar Zain


Lagu ini sangat menyayat hati.... I love this song! I dedicate this song to my sayang.....coz I love him so much and a second more....:)


Ticket Wayangku
Kalau kawan-kawan ada apa-apa comment tentang movie ini jugak, silalah comment di sini. terima kasih.

1 comment:

  1. kakt nak g gak aritu....tapi tak sempat...kene tgu next 2 week le lagik...huhuhuh...sempat tak

    ReplyDelete

CLICK ME